מחסור בכוח אדם בעולם הנדלן

לאחרונה קיים מחסור בעובדים בעולם הנדלן על כל רבדיו. אחת המצוקות המשמעותיות ביותר היא ברשויות המקומיות. במחלקות ההנדסה השונות אחראים אנשי המקצוע על הענקת היתרי בנייה. מצוקת כוח האדם מובילה לכך שכל התהליך הבירוקרטי אורך חודשים ואף שנים ולכן יש עיכובים במועדי התחלות הבנייה במיזמי נדל"ן רבים.

יזמים, חברות קבלניות וקבלני ביצוע מתריעים על כך שהם זקוקים לעובדים רבים ולכן הם פונים אל חברת כוח אדם אשר עוסקת בנישה זו כדי שתסייע להם לקלוט עובדים חדשים בתחומים הנדרשים.

חברת כוח אדם

לחברת כוח אדם יש מאגרי של עובדים בתחומים הבנייה השונים, החל בדרג הנמוך ועד הדרג הגבוה ביותר. חברות הנדל"ן פונות לחברת הללו כדי שהם יגייסו עבורם כוח אדם איכותי לנישות השונות כדי שהעבודה תתבצע במהירות גדולה יותר לאור תוספת כוח האדם המקצועי.

מדובר בתהליך שאורך זמן כיוון שמגייסי כוח האדם פונים למועמדים רבים, מראיינים אותם, חלקם עוברים מבחנים שונים כמו מבחני אמינות וידע ורק בסוף התהליך חברת הנדל"ן קולטת את העובדים החדשים ומציבה אותם בפרויקטים השונים על פי הצורך שלה.

עולם הנדלן
עולם הנדלן

מקצועות נדרשים בתחום הנדל"ן

הנדסאי בניין ומהנדסי בניין נחוצים לענף הנדל"ן לתחום של תכנון מבנים, ניהול פרויקטים בבנייה וגם כמנהלי עבודה. אנשי מקצוע אלו פועלים על פי החוקים והתקנים של תחום הבניה ולכן הם פועלים בנושאים כמו הקונסטרוקציה של המבנה, כתב כמויות, העמסת משקל ופיקוח בנייה בשטח.

יועץ משכנתאות מקצוע מבוקש תפקידו לסייע בסגירת עסקאות עבור הלקוחות שרוכשים נכס. תפקידו של יועץ משכנתאות הוא להשיג ללווים משכנתא שהיא בתנאים מסחריים מיטביים כדי שבאמצעות הלוואה זו הם יצליחו לרכוש את הדירה וגם לעמוד בתנאי ההחזר בהתאם ליכולות הפיננסיות שלהם הליווי המקצועי שלו מעניקים ללווים שקט נפשי לקידום התהליך.

מגוון של עובדים העוסקים בנדל"ן

אחד המקצועות הנחוצים הוא מתווכים בתחום הנדל"ן – כדי לעסוק במקצוע מרתק זה נחוץ רישיון של מתווך. אפשר לעסוק במקצוע זה באופן עצמאי או כשכיר במשרד העוסק בנושא זה. תחום תיווך הנדל"ן הוא רחב אפשר לעבוד בשיווק של דירות למגורים, משרדים או שטחי מסחר עבור חברות נדל"ן שונות אשר מבצעות פרויקטים של בנייה. כמו כן בתחום הדירות ביד שנייה לרכישה או להשכרה.

כל מה שקשור לתחום הנדל"ן, הוא תחום מבוקש מאד עקב התנודות בענף הדירות. זהו ענף כלכלי מתגמל ורווחי מאד והעובדים בתחום פועלים על פי אסטרטגיה שיווקית התואמת את הנכסים שהם משווקים ופונים לפלח השוק הרלוונטי כדי להגביר את המכירות. עם הזמן הם מפתחים מאגרי מידע שמסייעים להם ביום יום והם מתעלים את הידע שלהם כדי לסייע ללקוחות בנושאים הקשורים להתנהלות מול הרשויות, בחוקים הקשורים לעולם הנדל"ן, מושגי יסוד, חוק הגנת הצרכן, חוק החוזים, מהלכי תכנון ובניה ועוד.

המאמר נכתב באדיבות פורטל הנדלן https://house4me.co.il/

מאמרים אחרונים