לא רק הבית – גני משחקים הם חלק משווי הנכס שלך

מגפת הקורונה יצרה שינויים בדפוס החשיבה של הישראלים ורבים מהם הבינו במהלך הסגרים שהדירות שלהן לא מספיק מרווחות עבורם. זו הסיבה שרבים מהם החליטו לקנות נכס אחר שיש בו גינה סביב הבית הפרטי, או לחלופין דירת גן בת כמה חדרים עם גינה גדולה וגני משחקים בסביבה. זו האפשרות מבחינתם לצאת למרחבים הפתוחים גם בימים של סגרים, אם יהיו כאלו בעתיד.

תכנון הגינה

בהתאם לגודלה של הגינה ולרצונם של הלקוחות אפשר לתכנן את הגינה. יש לקוחות שמעוניינים שיהיו בגינה עצים, פרחים, גינת ירק קטנה, גן משחקים לילדים, פינות חמד לישיבה נינוחה, פינה למנגל וגם חניה לרכבים. כדי לתכנן זאת כיאות כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע כמו אדריכל נוף שבוחן את התוכנית של הגינה באופן מעמיק, בודק את האקלים בנקודה זו ואת כיווני האוויר של הגינה. לאחר הבדיקה המקיפה הוא יציע לבעלי הגינה כמה סקיצות, כדי שיבחרו את האופציה המועדפת עליהם.

אם המגמה היא לשתול כמה עצי פרי או עצי נוי, ההעדפה היא לשתול אותם בחלק המרוחק של הגינה וזאת כיוון שהעצים יצמחו עם הזמן לגובה ויסתירו את הפרחים, הצמחייה, הריהוט ועוד. לגבי צמחייה הרצון הוא לשתול צמחים שהם רב עונתיים, כדי שאפשר יהיה ליהנות מיופיים לאורך כל השנה. או לחלופין לשתול פרחים מרהיבים המתאימים לאקלים ולכיווני האוויר בגינה זו.

גינת ירק
גינת ירק

גינת ירק בחצר

אחת ההצלחות בגינות היא גינה קטנה שבה מגדלים הילדים וההורים להנאתם כמה גידולים קלילים כמו לדוגמה עגבניות שרי, מלפפונים קטנים, וכל ירק או פרי נוספים שכולם רוצים לגדל. כך כולם נהנים לטפל בכל מה שדרוש כדי לשתול ולגדל את הירקות ואת הפירות האהובים ומאד נהנים מהעובדה שלאחר ההבשלה, הם גם אוכלים אותם.

גני משחקים לילדים

אחד היתרונות הגדולים של גינה סביב הבית הוא העובדה שאפשר להתקין בה גני משחקים לילדים. בהתאם לגילם של הילדים בכל בית, מזמינים מתקני שעשועים שמתאימים לקטנטנים, לפעוטות, לילדי הגן או לילדים גדולים יותר. קיימים סוגים רבים של מתקנים וההורים רואים את ההיצע הקיים ובוחרים את המתקנים שהם הנכונים לכל גיל שיש בהם נדנדות, מגלשות, גשר, מנהרה, מדרגות, קרוסלה ועוד.

הילדים נהנים מאד לשחק בגן המשחקים בשעות הפנויות שלהם. כך הם גם מוציאים אנרגיה וגם מתרחקים לזמן מסוים מהמסכים ולכן ההורים מרוצים מהעובדה שהם הזמינו גן שעשועים שהוא בטיב מעולה לחצר הבית. מעבר לסיפוק של הילדים, כאשר בני המשפחה מעוניינים למכור את ביתם, הימצאותו של גן המשחקים מוסיף רבות לערכו הכספי של הבית כיוון שכאשר מגיעים לקוחות פוטנציאליים והם נחשפים לגודלו של מרחב הגינה ולאפשרות ליהנות ממתקני השעשועים לילדים, הם מבינים שהסכום הכספי שמבקש המוכר הוא הוגן מול המציאות.

המאמר נכתב באדיבות פורטל הנדל"ן https://freshome.co.il/

מאמרים אחרונים