חדרה – העיר המפתיעה על הים

עד לפני כעשור העיר חדרה הייתה די קטנה מבחינת כמות התושבים ומבחינת גודלה של העיר ושכונותיה. אך העלייה המאסיבית במחירי הנדל"ן במרכז ולאט לאט גם בצפון, הובילה משפחות רבות לבחון את אפשרויות המגורים בחדרה שהיא עיר על הים.

התפתחות מאסיבית של חדרה

לאור זאת החלו להקים בחדרה שכונות חדשות שקסמו למשפחות, כמו שכונת הפארק לאור המיקום האטרקטיבי שלה וגם שכונת עין הים הסמוכה לחופי הים. השכונות החדשות האלו תוכננו כראוי ולכן מעבר להיצע הדירות נהנים התושבים מחיי קהילה איכותיים הכוללים פעילויות במתנ"ס, במוזיאון, גני שעשועים רבים, מרכזי קניות ושירותים קהילתיים. עקב כך רוב התושבים אינם צריכים לצאת מהשכונה למטרות שונות והם נהנים ממעטפת מלאה בשכונה שלהם.

כיוון שהמחירים בתחילת הדרך היו זולים יחסית, משפחות רבות הצליחו לשפר באופן משמעותי את רמת החיים שלהם ואת איכות הדיור שלהם ומדירה שכורה הם עברו לדירה משלהם בגודל הנחוץ להם כמו דירות ארבעה או חמישה חדרים.

אכלוס גם בשכונות הוותיקות

רבים מהתושבים החדשים של חדרה העדיפו לרכוש דירה במרכז העיר כיוון שהם אוהבים את המרכז הסואן של העיר ואת השכונות הסמוכות למרכז. כך הם רכשו דירות בשכונת האוצר וגם בתים בשכונת ברנדיס. במקרים רבים הם שיפצו את הנכסים וכך נהנו ממגורים מעולים במחיר הוגן ואף זול.

עיר על הים

התחדשות עירונית בחדרה

בחדרה יש מבני מגורים רבים שנבנו בתקופת קום המדינה וגם לאחר מכן. לאורך השנים מצבם הפיזי התדרדר, במקצת מהם יש יסודות רעועים שלא יחזירו מעמד עוד שנים רבות ובטח לא בעת רעידת אדמה. הפתרון האולטימטיבי הוא הריסה של המבנים הישנים והקמה של בניינים מודרניים שכוללים דירות גדולות ומרפסות מרווחות. היתרון הוא שבעלי הנכסים שחותמים על הסכמים מפורטים יקבלו דירה חדשה בעלת ממ"ד ומרפסת נוחה. מעבר לכך היזם ימכור דירות נהדרות במיזמים האלה שנמצאים במיקומים אטרקטיביים בעיר חדרה וזאת במחירים סבירים.

אפשרות נוספת היא ביצוע פרויקטים של תמ"א 38 שבהם מחזקים את היסודות ולעיתים מוסיפים גם יסודות. במבנים אלה יש שיפור באיכות הדיור כיוון שהיזם מוסיף עוד כמה קומות ולכן הוא מוכר את הדירות החדשות האלו שהן במיקומים מצוינים בעיר על הים.

מגפת הקורונה

מגפת הקורונה הובילה להימצאותם של דירות למכירה בחדרה בכל גודל רצוי ובכל מיקום. הסיבה לכך היא שבעלי נכסים רבים הרגישו חנוקים בתקופת הסגרים שבהם כולם היו יחד בבית, הן הגדולים והן הקטנים וזה יצר לחצים ומתחים בין כולם. לכן האופציה המועדפת על תושבי חדרה היא לרכוש דירת גן עם גינה נפלאה סביבה, בתים פרטיים או דירות גדולות שיש בהן מרפסות גדולות כמו במיני פנטהאוזים ובפנטהאוזים.

בעקבות זאת הצליחו בעלי דירות למכור די מהר את הדירה שלהם וגם לקנות דירה חדשה או יד שנייה שמתאימה לרצון שלהם להעניק לכל בני הבית מרחב להוצאת אנרגיה בכל שעה ולאורך כל ימי השנה.

מאמרים אחרונים