השקעת נדלן כלכלית

כל אדם שיש בידיו הון כספי מעוניין לשמור על ערכו וגם להעצים אותו. לכן הוא מחפש דרכים שונות כדי להגיע לכך. אחת הדרכים המוכרות היא השקעת נדלן.

חסכונות כספיים

כאשר חוסכים כסף בבנק, הריבית היא אפסית ולכן אין שינוי משמעותי בערך הכספי הכללי. זו הסיבה שהישראלים פונים לרבדים אחרים. האחד מהם הוא השקעות בשוק ההון, חיסכון בקופות גמל להשקעות, חיסכון בפוליסת ביטוח ייעודית או השקעת נדלן. ההערכה היא שהתחום שבו הכסף יצמח באופן משמעותי הוא תחום הנדל"ן לאור הקפיצות המשמעותיות בערכי הנדל"ן בשנים האחרונות.

נדל"ן כהשקעה כלכלית לאנשים פרטיים

כשמדובר באדם פרטי שיש ברשותו דירה למגורים, הוא בוחן כמה וכמה אפשרויות של קניית נכס נוסף שיהיה להשקעה. לא אחת מדובר במשקיעים שרוכשים עם השנים כמה נכסים כמו דירות או בתים פרטיים. למי שיש את מלוא ההון הנדרש לרכישת הנכס, רוכש אותו ולאחר מכן משכיר אותו כדי ליהנות מהכנסה פאסיבית לאורך שנים.

מי שאין ברשותו את מלוא ההון, משלם באמצעות ההון העצמי שלו חלק מהכספים ואת היתרה הוא משלם באמצעות משכנתא. בשנים הראשונות תשלומי שכר הדירה מכסים פחות או יותר את תשלומי המשכנתא ובשלב השני שבו כל התשלומים בוצעו, נהנה בעל הנכס מהכנסה פאסיבית בכל חודש.

השקעת נדלן

השקעת נדלן כלכלית למגזר העסקי

חברות בנייה ושיווק נדל"ן זיהו בשנים האחרונות את הפוטנציאל של רכישת דירות חדשות במבני מגורים שנמצאים בהליך בנייה והשכרת כל הדירות האלו לטווח רחוק. לכן הן הקימו קרנות נדל"ן אשר בוחנות מיזמים חדשים בכל רחבי הארץ כדי לקנות דירות בשלבי הבנייה השונים. המגמה היא לזהות מיקומים איכותיים של התחלות בנייה, באזורים שקיימת סבירות גבוהה שאפשר יהיה להשכיר את הנכסים האלו למשפחות, לעובדים, לסטודנטים ועוד.

כאשר מזהים פרויקט מגורים עם פוטנציאל חיובי, קרנות הנדל"ן מתחילות משא ומתן עם היזם או החברה הקבלנית על רכישת כמות של דירות. בדרך כלל מדובר בדירות נורמטיביות בנות 5-4 חדרים שיושכרו לתקופות ארוכות של 20-10 שנים.

הכדאיות של עסקאות נדל"ן

העסקאות האלו הן בדרך כלל win win situation  – הקרנות העשירו את ההון שלהן בכמות גדולה של דירות שלכל אחת יש ערך כספי גבוה. תקופת השכירות תהיה ארוכה כך ששכר הדירה שתקבל הקרן עבור כל שנות ההשכרה היא די גבוה.

מצד שני משפחות שאינן מסוגלות לרכוש דירה, נודדות בין דירות שכורות בגלל העלויות החודשיות, רצון של בעל הנכס להכניס לנכס שוכרים אחרים, העלאה של שכר הדירה או הרצון למכור את הדירה. לעומת זאת כאשר שוכרים דירה ל – 20-10 שנים, יש יציבות משפחתית. בני המשפחה אינם צריכים לעבור בכל פעם למסגרת חינוכית בשכונה אחרת, ולא להיפרד מהחברים הטובים.

קרן הנדל"ן רוכשת את הדירות ולאחר שהבנייה מסתיימת היא מציעה כל אחת מהן להשכרה. נחתם הסכם שכירות ייחודי בין הצדדים ונקבע שכר הדירה. ברוב המקרים ההסכם הוא לשנים רבות ואם אין בעיה לא צפויה, ההסכם יימשך לאורך כל השנים האלו.

המאמר פורסם באדיבות פורטל העסקים https://spresso.co.il/

מאמרים אחרונים