הכול על הקמת גן משחקים בשכונה שלכם

איזה כיף שאפשר לצאת מהבית ובהליכה קצרה להגיע לגן משחקים וליהנות בו עם הילדים. אין לכם גן משחקים קרוב לבית? תשמחו לדעת שהיום אפשר להקים גן כזה בקלות רבה כי כל המתקנים והתשתיות ניתנים לרכישה והתקנה מהירה.

בטיחות ואיכות

בשלב ראשון הרשות המקומית פונה לחברה מקצועית ואיכותית, שמתמחה בייצור והקמת מגרשי משחקים. חברה כזו תוכל לתת ייעוץ מקצועי לגבי תכנון הגן וגם לייצר את כל מה שנדרש. יש לוודא שכל המתקנים מיוצרים עם תו תקן של מכון התקנים שמבטיח בטיחות ואיכות, כי הבטיחות היא הדבר החשוב ביותר בגן משחקים ולפני הכול. לאחר הייצור, החברה תטפל גם בהקמת הגן בשכונה, ולא חשוב פחות, תפעל לתחזוקתו באופן שוטף וסדיר כדי לוודא שאין מתקנים שבורים, או סכנות בשימוש בגן.

תכנון סביבתי

גן המשחקים השכונתי צריך להיבנות כך שישתלב היטב עם הסביבה הטבעית וישקף גם את ערכי היישוב. אם למשל זה יישוב אקולוגי ששם דגש על שימוש בחומרים טבעיים, ותושביו מובילים אחריות סביבתית, אפשר לבנות את המתקנים מעץ מיוחד המתאים למטרה זו. כבר היום ישנם גנים כאלו במקומות שונים בארץ. גני המשחקים החדשים כוללים מתקנים חדשניים בעיצוב מודרני, וגם שימוש בחומרים איכותיים ועמידים בפני פגעי מזג האוויר ושיחזיקו זמן רב בשימוש יום-יומי על ידי ילדים.

עוד אלמנט סביבתי חברתי חשוב שכדאי לבחון איך לשלב אותו בגן הוא נושא הנגישות, האם ואיך לשלב מתקנים נגישים בגן המשחקים ובכך לאפשר שילוב ילדים בעלי מוגבלות פיזית שיוכלו גם הם ליהנות מגן המשחקים.

גן משחקים

מתקנים

אפשר לשלב בגן משחקים מתקנים רבים. יש להחליט מה אופי הגן ולאילו גילאים הוא מיועד. ישנם גנים הכוללים מתקנים סטנדרטיים כגון נדנדות, מגלשות, קרוסלה וכו'. ישנם גנים עם מטרה לימודית ומדעית ובהם משחקי חשיבה ומדע שגם נהנים מהשימוש בהם וגם לומדים עיקרון מדעי כלשהו. אפשר לייעד את הגן לשיפור כושר גופני ולכלול בו מתקני כושר עם שלטים המסבירים מה האימון הנכון בכל מכשיר. כיום נפוצים מאוד גני משחקים עם מסלול נינג'ה. המסלול מורכב ממכשולים ברמות קושי שונות, אותם יש לעבור ברצף. כדי לעבור בהצלחה את המכשולים, נדרשים תכנון, כוח פיזי בעיקר בידיים וברגליים וקשר יד-עין. אם עוברים את כל המכשולים, האתגר הופך להיות מי עובר את המסלול בהצלחה בזמן הקצר ביותר.

אביזרים משלימים

חוץ מהמתקנים בגן, יש הרבה מאוד אביזרים משלימים שכדאי לכלול בתכנון גן המשחקים. קודם כול משטחי בטיחות כמו משטחי בטיחות לגני ילדים, העשויים דשא סינטטי או גומי בתקן מיוחד לגני ילדים. כמו כן הצללה מיריעות איכותיות מעוצבות המיועדות בדיוק לזה, מספקות הגנה מהשמש ומהוות תוספת ויזואלית נוספת לנראות הגן. בשטח הגן ניתן להתקין גם ספסלי רחוב לטובת ההורים המלווים את הילדים לגן המשחקים, פינות ישיבה מוצלות, ברזיות, מתקני אופניים, פחי אשפה ועוד.

המאמר נכתב באדיבות פורטל https://parentszone.co.il/

מאמרים אחרונים