בניה נקיה ומודרנית לאיכות הסביבה

בישראל משתמשים בשיטות בנייה מודרניות ברבדים שונים משל הבנייה. אחת האופציות החשובות שמיישמים במקומות רבים היא בניה נקיה ומודרנית כלומר, הפחתה באנרגיה כמו החשמל ולעומת זאת ניצול משאבי הטבע כמו קרני השמש החמות. בטכנולוגיה הקיימת כעת אפשר לקלוט את החום של השמש ולהשתמש בה למטרות שונות כמו מים חמים במקלחות.

בנייה מודולרית

שיטה נוספת היא בנייה של קיר מבודד בעזרת שימוש בקצף בידוד על הקיר. שיטה זו נקראת בנייה נקיה ואפשר להשתמש גם בשיטה של בנייה מודולרית אשר בה חלקי הבית המתוכננים לבנייה מיוצרים במפעל אשר מתמחה בבניית המרכיבים הפנימיים כמו קירות, ריצפה וכל השלד.

כל מה שמיוצר במפעל מועבר לאתר הבניה ושם מרכיבים את החלקים האלו. בנייה מודולרית מושתתת על הרכבת שלד מפלדה או מאלומיניום, קירות טרומיים אשר נבנים מקירות רב שכבתיים בשילוב בטון או בלוקי איטונג המיוצרים במפעל. בין קירות השלד קיים מילוי של חומר מבודד שהוא עמיד בפני מזג האוויר. שכבה זו גם מעניקה חוזק לבניין והיא מבטיחה את יציבות הבניין. שיטה זו נקראת בנייה נקייה היות שלאתר הבנייה לא מגיעים עשרות פועלים ומשאיות אשר מעלות אבק, לא מבצעים בשטח יציקות וכך עבודת הבנייה מתבצעת בשקט יחסית לבנייה רגילה. בניה מודולרית היא בניה זולה מהירה ירוקה וחסכונית ולכן יש לה דרישה רבה.

בניה נקיה ומודרנית בצפון

בנייה נקיה ומודרנית בצפון היא הליך של בנייה נקייה ואיכותית אשר מציעה למשפחות רבות איכות חיים גבוהה הכוללת חסכון בחשמל לאור השימוש בחומרים הירוקים אשר מהם נבנה הבניין או המבנה. לפי השיטה הזו קירות הבית ועוד אלמנטים שונים אשר נדרשים לבניית הבית מיוצרים במפעל במקביל באתר הבניה יוצקים כלונסאות, וממ"ד ולאחר מכן מרכיבים את הקירות בשטח. שיטת בניה זו חוסכת כסף, זמן ומייצרת פחות פסולת של בנייה כאשר משתמשים במלט עבור הבניה.

פרויקטים מרהיבים בצפון

בצפון בוצעו כמה פרויקטים המבוססים על שיטת בניה ירוקה כמו פרויקטים במגדל העמק, בכרמיאל פרויקט "טרסה" כשמו כן הוא היות שהפרויקט בנוי מחמישה מתחמים על צלע ההר ובגבהים שונים אשר מראה מבנה של "טרסות". כמו כן פרויקט חדשני במעלות בשכונת יפה נוף וגם במתחם "נופים" אשר כולל שישה מבני בוטיק אשר מעוצבים באדריכלות חדשנית. כל הדירות הן עם נוף לכיוון אגם מונפורט, דבר שמוסיף רבות לאיכות הדיור.

פרויקט דניה הירוקה – הפרויקט ייבנה על מורדות הכרמל בחיפה בדרום שכונת דניה. ייבנו בו בתים צמודי קרקע יפים אשר ישתלבו עם תבנית נוף הכרמל. 50% השטח הפרויקט יהיה ריאה ירוקה הכוללת שבילי הליכה ושבילי אופניים. שבילים אלה יחברו את שכונת דניה לפארק הכרמל.

לצד המגורים ייבנה מלון בוטיק קטן עם חדרים הצופים לדרום, לפארק הכרמל כדי שהמתארחים במלון זה ייהנו מהנוף הנשקף אליהם . כל הפרויקטים בצפון ייבנו בשיטת בנייה נקיה וזאת לאור היתרונות הרבים שלה.

למידע נוסף בכל הקשור לקניית בית כנסו https://freshome.co.il/

מאמרים אחרונים